Het Nieuwe Werken doe je zó
Dankzij de campagne Het Nieuwe Werken doe je zelf! is de bekendheid met het begrip Het Nieuwe Werken (HNW) in anderhalf jaar gegroeid van 13 naar 41%. Eén op de drie werknemers sprak de afgelopen weken over HNW. Bijna de helft (43%) van de werknemers die bekend zijn met het onderwerp, zijn dankzij de campagne positiever over Het Nieuwe Werken gaan denken. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Blauw Research en SSI in opdracht van Natuur & Milieu en het TelewerkForumHNW.
Na de campagne zeggen maar liefst twee op de drie mensen het begrip Het Nieuwe Werken te kennen en 41% kan aangeven wat het inhoudt. Tijdens de campagne is er – met name op de werkvloer – veel gesproken over Het Nieuwe Werken. Een op de drie werknemers sprak gedurende de campagneperiode over het onderwerp, vooral met collega’s. Desondanks is er nog veel te winnen in de doorvoering van Het Nieuwe Werken in Nederland. Werknemers willen meer flexibiliteit dan ze nu in de praktijk hebben. Slechts 12% van de werknemers geeft aan de vrijheid te hebben zelf te bepalen waar en wanneer te werken; in bijna driekwart van de gevallen (72%) is het de werkgever die bepaalt. Slechts 40% van de werknemers geeft aan dat hun werkgever (ruim) voldoende doet op het gebied van Het Nieuwe Werken.
Om daadwerkelijke veranderingen in bedrijven te versnellen, organiseren de campagnepartners
Het Nieuwe Werken doe je zó – de bedrijvendag voor MKB.
Op 22 maart 2012 kunnen bedrijven inspiratie en maatwerkadvies opdoen van de partners van de campagne Het Nieuwe Werken doe je zelf! Of het nou gaat om mobiliteit, kantoorinrichting, ICT, techniek of cultuurverandering: de campagnepartners helpen bedrijven om daadwerkelijk stappen te zetten. Zo heeft de campagne niet alleen effect op de kennis en houding van werknemers en managers, maar wordt daadwerkelijk gedragsverandering bewerkstelligd.
Wat: Het Nieuwe Werken doe je zó – de bedrijvendag voor MKB.
Wanneer: 22 maart 2012
Waar: WorkLife Steelcase, Herikerbergweg 3 1101 CN Amsterdam (5 min. van station Bijlmer-Arena)
Voor wie: Midden- en Kleinbedrijf
Bron: Natuur & Milieu